تکنیک‌های NLP برای ثروتمند شدن

5
(1)

جان گریندر و ریچارد بندلر تکنیک‌های NLP برای ثروتمند شدن را به وجود آورده‌اند. امروزه NLP زمینه کاری بسیاری از مؤسسات سرتاسر دنیاست و کتاب‌های متعددی در مورد استفاده از NLP در پزشکی، سلامت، درمان، سلامت روانی، کسب و کار، آموزش، ورزش، حقوق و غیره تألیف شده است. تکنیک‌های NLP برای پولدار شدن یکی از بهترین تکنیک‌هایی است که می‌شود از آن برای ثروتمند شدن استفاده کرد.

 

  • به نظر شما آیا ذهن ما قادر به برنامه‌ریزی مجدد می‌باشد؟
  • آیا تا به حال به برنامه‌ریزی ذهن، برای کسب ثروت فکر کرده‌اید؟
  • تا به حال در مورد کاربرد اِن ال پی (NLP)، برای رسیدن به ثروت چیزی شنیده‌اید؟

 

جان گریندر و ریچارد بندلر تکنیک‌های NLP برای ثروتمند شدن را به وجود آورده‌اند. امروزه NLP زمینه کاری بسیاری از مؤسسات سرتاسر دنیاست و کتاب‌های متعددی در مورد استفاده از NLP در پزشکی، سلامت، درمان، سلامت روانی، کسب و کار، آموزش، ورزش، حقوق و غیره تألیف شده است. تکنیک‌های NLP برای ثروتمند شدن یکی از بهترین تکنیک‌هایی است که می‌شود از آن برای ثروتمند شدن استفاده کرد. البته قبل از توضیح در مورد تکنیک‌هایی که می‌تواند باعث ثروتمند شدن شما شود، لازم است که تا حدودی با NLP آشنا شوید.

ان ال پی چیست؟

ان ال پی مجموعه‌ای از اصول، مهارت‌ها،‌ تمرینات و تکنیک‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها،‌ افکار،‌ رفتار،‌ عادت‌ها،‌ هیجانات و باورهای انسانها را مورد تحلیل قرار داد و تغییرات دلخواه را در آنها به وجود آورد. علم ان ال پی بر این باور است که برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته در ذهن،‌ الگوهای رفتاری ما را تعیین می‌کنند. بر این اساس NLP به ما کمک می‌کند تا هم مسائل حال حاضر خود را حل کنیم، هم به ما یاد می‌دهد که چگونه ذهنمان را برای موقعیت‌های دشوار پیش رو برنامه‌ریزی کنیم و هم اینکه چطور از حداکثر ظرفیت مغز خود برای رشد و پیشرفت استفاده کنیم.

NLP را می‌توان نوعی تکنولوژی رفتاری دانست که تعدادی تکنیک و روش را شامل می‌شود. این روش‌ها در زندگی واقعی کاربرد دارند. کلمه NLP مخفف کلمات برنامه‌ریزی عصبی کلامی است. NLP به شما استفاده از زبان ذهن را یاد می‌دهد، تا بتوانید به نتایج مورد نظر و مطلوب خود برسید. NLP به این موضوع می‌پردازد که ما چگونه فکر می‌کنیم و چگونه اهداف خود را محقق می‌کنیم.NLP شما را قادر می‌سازد که بتوانید کنترل ذهن خود را در دست بگیرید و همچنین به این موضوع می‌پردازد که شما چگونه به خود انگیزه می‌دهید و با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید.

NLP مخفف چیست؟

NLP مخفف سه واژه Neuro Linguistic Programming به معنای برنامه‌ریزی عصبی زبانی می‌باشد. بر این اساس، تمامی افکار، رفتارها، عادت‌ها، باورها و هیجانات امروز ما حاصل برنامه‌ریزی‌هایی است که به واسطه دریافت اطلاعات از طریق حواس پنجگانه و در سیستم عصبی ما شکل گرفته است.

ضمن آنکه این اطلاعات توسط یک زبان قابل فهم برای ذهن تفسیر شده‌اند. بر فرض اگر ما شخصی هستیم که در ساعت مشخصی از شبانه‌روز به یکباره دچار ترس و دلشوره می‌شویم، این حالت‌ها به خاطر برنامه‌ریزی‌هایی است که در گذشته و در سیستم عصبی ما ایجاد شده است.

مثلا وقتی کودک بودیم، یک روز پدر و مادر، ما را تنها گذاشته و از خانه خارج شده‌اند و دقیقا در همان ساعت برق منزل هم رفته است و ما دچار ترس شده‌ایم. حالا امروز و بدون اینکه آگاه باشیم، در همان ساعت مشخص (همان ساعتی که توسط ذهن، تفسیر به نگرانی شده است)، دچار ترس و دلشوره می‌شویم. البته این تنها یک مثال است و در همین زمینه ممکن است عوامل متعددی نقش داشته باشند که با روش‌هایی که NLP به ما می‌آموزد، متوجه آنها می‌شویم.

ایجاد تغییرات مثبت توسط ان ال پی:

NLP به شما مهارت‌های لازم برای ایجاد تغییرات مثبت را هدیه می‌کند و در کنار آن به شما کمک می‌کند که بتوانید رفتارهای مخرب خود را کنار بگذارید و همچنین شما با استفاده از این تکنولوژی رفتاری می‌توانید اهداف خود و نحوه رسیدن به آن‌ها را بهتر بشناسید. به وجود آورندگان NLP تمایل زیادی داشتند تا ساختار الگوه‌های رفتاری افراد موفق را پیاده کنند و بعد از شبیه‌سازی آن‌ها را به دیگران آموزش دهند.

در واقع مدلسازی را می‌توان اساس و پایه NLP دانست. NLP به فهم چگونگی ساختار سیستم عصبی انسان می‌پردازد و همچنین به درک فرآیندهای فکری ناخوداگاه در انسان نیز می‌پردازند. این فرآیندها در نهایت منجر به رفتار در انسان می‌شوند. زمانی که شما از تکنیک‌های NLP برای ثروتمند شدن استفاده می‌کنید، می‌توانید رفتارها را حذف و یا اینکه با آنها سازگار شوید. اگر به دنبال انتخاب بهترین حالت فیزیکی، احساسی و روحی هستید، NLP می‌تواند کمک زیادی به شما کند، تا به این مهم دست پیدا کنید. NLP روشی خاص و کارآمد است، چرا که الگوه های آن از روی افراد نابغه برداشته شده است.

 

چرا استفاده از ان ال پی (NLP) به شما توصیه می‌شود؟

مهمترین دلیلی که باعث می‌شود استفاده از NLP به دیگران توصیه شود، نتیجه بخش بودن آن است. اگر می‌خواهید بتوانید انتخاب‌های بیشتری در مورد رفتار و احساسات خود داشته باشید. NLP می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. الگوهای NLP به صورت مقطعی نیست و می‌تواند در طول زندگی به شما کمک زیادی کند. NLP به شما توصیه می‌شود، چرا که بدون شک می‌تواند به شما کمک کند که ارتباط مؤثر با دیگران داشته باشید.

چه کسانی می‌توانند از ان ال پی (NLP) استفاده کنند؟

تقریباً تمامی افرادی که برای رسیدن به هدف تلاش می‌کنند، می‌توانند از NLP استفاده کنند. معلمان، مشاوران، مدیران، دانش آموزان، پزشکان، روانشناسان و …….. همگی می‌توانند برای یادگیری NLP و استفاده از آن اقدام کنند. افرادی که از NLP می‌توانند استفاده کنند، شامل مشاغل گوناگونی می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت که افرادی که به دنبال بهبود عملکرد خویش هستند، می‌توانند از NLP استفاده کنند.

NLP به ما چه می‌گوید؟

NLP به ما می‌گوید که هیچ شکستی در زندگی انسان وجود ندارد، بلکه تمامی این‌ها تجربه هستند. تمامی افراد منحصر به فرد هستند و هیچکس مثل فرد دیگری نیست. ذهن و بدن دو بخش از یک سیستم مشابه هستند. رفتار یک فرد خود آن فرد نیست. شما می‌توانید یک فرد را بپذیرید و رفتار او را تغییر دهید. افراد می‌توانند با توجه به منابعی که در دسترس دارند، بهترین عملکرد را از خود نشان بدهند.

معنی ارتباطات شما بستگی به پاسخی دارد که دریافت می‌کنید. ما به تفسیر درونی خود از وقایع پاسخ می‌دهیم و نه به خود وقایع. شما می‌توانید تجارب خود را تغییر دهید، چرا که تجربه دارای ساختار است و شما با تغییر این ساختار قادر خواهید بود که تجربه را نیز تغییر دهید. همانطور که ما در قبال ذهن خود دارای مسئولیت هستیم، در قبال نتایج آن نیز مسئولیت داریم. تکنیک‌های NLP برای ثروتمند شدن یکی از بهترین تکنیک‌هایی است که می‌شود از آن برای به دست آوردن ثروت استفاده کرد.

 

اهرم رنج و لذت در ان ال پی (NLP):

اهرم رنج و لذت را می‌شود به این شکل تعریف کرد که برای همه ملموس باشد: به‌ طور کلی تمام اعمال یک فرد به دو دلیل انجام می‌شود:

۱. فرار از رنج

۲. رسیدن به یک لذت

بنابراین برای استفاده از این تکنیک می‌توانید رنج فقر را در ذهن‌تان بارها و بارها بیشتر کنید و در مقابل به فواید ثروتمند شدن فکر کنید و مدام برای خودتان تکرار کنید. با این کار رنج فقر و نداری را در ذهن‌تان بزرگ می‌کنید، که باعث دوری از فقر خواهد شد و در مقابل چون لذت رسیدن به ثروت را در ذهن‌تان بزرگ کردید، میل و انگیزه‌ی فراوانی در خودتان احساس می‌کنید که دوست دارید به سمتش حرکت کنید و به دستش بیاورید.

در واقع شما باید برای به دست آوردن چیزی که در ذهن دارید، احساس‌تان را به اوج لذت برسانید و برای حذف هر چیزی از زندگی‌تان رنجش را در ذهن‌تان بزرگ کنید. تا زمانی که فقر و نداری در ذهن شما تبدیل به رنج نشود شاید در همین شرایطی که هستید بمانید، اما با تکرار رنج فقر مثل جرم، جنایت، تحقیر، توهین و مسائلی خیلی بدتر از این‌ها، ذهن‌تان تلاش می‌کند. هر چه سریع‌تر از آن دور شده و به لذت برسد.

تا می‌توانید رنجِ فقر را در ذهن‌تان بزرگ کنید; فقر آثار بد بسیاری دارد، که اگر کمی به آن فکر کنید می‌توانید ده‌ها صفحه از بدی‌های آن بگویید، بنابراین به‌ راحتی می‌توانید از این تکنیک به نفع خودتان در تمام زمینه‌های زندگی‌تان استفاده کنید. ثروتمند شدن قوانینی دارد که سعی می‌کنیم به‌ مرور به‌ تمامی آن‌ها برسیم. روانشناسی ثروت به مسائل مهم و تأثیرگذاری اشاره می‌کند که با آگاهی از هر موضوعی می‌توانید در مسیر ثروتمند شدن قوی‌تر عمل کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که موفقیت حاصل کارها و تکنیک‌های موفقیتی است که افراد موفق از آن‌ها برای موفق شدن استفاده کرده‌اند. با استفاده از این تکنیک‌ها مسیر رسیدن به موفقیت آسان می‌شود. در واقع با انجام این تکنیک‌ها می‌توانید به آهنربای ثروت تبدیل شوید و به دنیای ثروت قدم بگذارید.

ان ال پی (NLP) دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

نکته فوق‌العاده NLP این است: “درست است که ما موجوداتی برنامه‌ریزی شده هستیم، اما در عین حال قابل برنامه‌ریزی مجدد نیز می‌باشیم”. کاری که علم NLP انجام می‌دهد این است که توسط روش‌ها، تمرینات و تکنیک‌های شگفت‌انگیزِ خود، برنامه‌های غلطِ گذشته را با برنامه‌هایی مؤثر و کارآمد جایگزین می‌کند و همین جایگزینی باعث تغییر رفتارها، باورها و احساسات منفی به رفتارها، باورها و احساسات مثبت می‌گردد، اما این همه ماجرا نیست! NLP همچنین مهارت‌هایی را به ما می‌آموزد، که به واسطه آن‌ها، ذهن خود را در جهت کسب موفقیت‌های دلخواهمان برنامه‌ریزی کنیم، برنامه‌هایی که شاید اصلاً از قبل در ذهن ما وجود نداشته باشند.

چگونه ثروتمند شویم؟

در این مقاله با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم شما را با رازهای ثروت که ان ال پی (NLP) با الگوبرداری از افراد ثروتمند آنها را شناسایی نموده است، آشنا کنیم. این دوره برای تمام کسانی است که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را مطالعه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته اند کدی را که در صفحات این کتاب در میان جملات پنهان شده است، پیدا کنند). برای اصلاح باورهای مالی میتواند و جذب سریع ثروت در دوره جادویی متافیزیکی ارتعاش ثروت شرکت کنید و در ۶ ماه در آمد خود را ۳ تا ۳۰ برابر رشد دهید .

 

رازهای ثروتمند شدن در ان ال پی (NLP):

1 ) تصمیم بگیرید که خودتان مسئول ثروت و غنای مالی خود باشید:

تعداد بسیار زیادی از مردم از اینکه مسئولیت سنگین مالی خود را بر عهده بگیرند، می‌ترسند. اگر چه درست است که هر چقدر پول بیشتری داشته باشیم، فشار مالی ما کمتر نمی‌شود و چه بسا بیشتر هم می‌شود، اما اکثر مردم نمی‌دانند که لذت ثروتمند شدن همین است. وقتی مسئولیتی را که در بازی پول به شما محول می‌شود می‌پذیرید، فرد لایق‌تری خواهید شد. هر چه چالش‌های شما ملموس‌تر باشد، پاداش شما نیز ملموس‌تر خواهد بود و این پاداش تنها جنبه مالی نخواهد داشت، بلکه از لحاظ معنوی و احساسی نیز لذت خواهید برد. وقتی مسئولیت موفقیت مالی خود را برعهده بگیرید، سختی ثروتمند‌ شدن کمتر و کمتر و لذت آن بیشتر خواهد شد.

2) ابتدا پس‌انداز کنید، سپس تنها به اندازه‌ای که استطاعت آن را دارید، خرج کنید:

درست همانطور که راز لاغرشدن، خوردن غذای کمتر و تحرک بیشتر است، راز ثروتمند شدن نیز هزینه کمتر و درآمد بیشتر است. امروز برنامه‌ای تدوین کنید که تا حد امکان به شما کمک کند، تمامی بدهی‌های پرداخت نشده را بپردازید و پس‌انداز را شروع کنید. مثلاً تصمیم بگیرید که 10% از درآمد خود را همان ابتدای ماه بردارید و فوراً آنرا برای بازپرداخت بدهی‌ها یا پس‌انداز کنار بگذارید.

3) درباره افراد ثروتمند مطالعه کنید:

یکی از سریع‌ترین راه‌های ثروتمند‌ شدن این است که وقت خود را با افراد ثروتمند سپری کنید. برای این‌ کار درباره “قهرمان ثروتمند” خود تحقیق و سپس او را انتخاب کنید. بعد ببینید که او چه کاری انجام می‌دهد که شما آن را انجام نمی‌دهید. سعی کنید با نوع تفکر و رفتار او در زمینه پول آشنا شوید. حتی اگر امکان دارد با او تماس بگیرید و مؤدبانه و محترمانه با او مشورت کنید. بسیاری از ثروتمندان خوشحال می‌شوند که خدمتی به شما کنند. توجه کنید که:

 

قهرمان کسی است که راهی را پیدا کرده است که با استفاده از آن توانسته

بدون قربانی کردن روح و زندگی خود و دیگران، ثروتمند شود. 

4) یک منبع ذخیره پول برای خود بسازید:

هر چه پول بیشتری در بانک داشته باشید، ترس شما از آزمایش راه‌های مختلف و جدید کسب درآمد کمتر خواهد بود. به همین دلیل است که بهترین سرمایه‌گذاری برای شما، ایجاد یک منبع ذخیره پول است. مثلاً یک حساب پس‌انداز با موجودی حداقل سه‌ ماه یا حداکثر دو سال حقوق. در بسیاری از موارد، پول درآوردن مستلزم ریسک است و هیچ چیز ریسک را به اندازه پس‌انداز بانکی قابل تحمل نمی‌کند. چنان‌ که “استوارت ویلد” می‌گوید:

 

 “راز پول درآوردن، داشتن کمی پول است”

5) قانون 80/20:

وقتی تصمیم گرفتید که در زندگی چه چیزی از همه بیشتر برای‌تان اهمیت دارد، می‌توانید زندگی خود را براساس آن اولویت‌بندی کنید. ویلفردو پارتو، اقتصاددان قرن نوزدهم، اولین فردی بود که متوجه شد تقریباً 80% از ثروت جهان تنها در دست 20% از جمعیت جهان قرار دارد. قانون 80/20 در بسیاری از ابعاد زندگی صدق می‌کند. مثلا هشتاد درصد نتایج از بیست درصد تلاش شما ناشی می‌شوند، یا هشتاد درصد درآمد شما از بیست درصد مشتریان‌تان بدست می‌آید. بنابراین با شناخت این 20% مهم و با تمرکز روی آنها، به طور مداوم بر روی اولویت خود در جهت کسب درآمد بیشتر متمرکز شوید.

 

6) عاشق کار خود باشید:

یکی دیگر از رازهای ثروتمند‌ شدن که NLP با تحقیقات گسترده به آن دست یافته است، این است که اغلب ثروتمندان جهان عاشق کار خود هستند. مثلاً اگر می‌خواهید کالایی را به دیگران بفروشید، باید عاشق هنر متقاعد کردن دیگران باشید.

 

هیجان و عشق، مسری هستند. وقتی عاشق کاری می‌شوید،

دیگران ناخودآگاه به سمت شما جذب می‌شوند. 

7) به اندازه ارزش کارتان، روی آن قیمت بگذارید:

برخی از مردم از اینکه به اندازه ارزش کارشان پول طلب کنند، می‌ترسند. گذشته از اینکه دستمزد شما کم یا زیاد است، فرمول ساده زیر برای محاسبه ارزش زمانی که شما صرف کار می‌کنید، بسیار موثر است: 1) مقدار پولی که دوست دارید در یک سال بدست آورید را یادداشت کنید. مثلا 300/000/000 تومان 2) سه رقم آخر آن را خط بزنید. در اینجا می‌شود: 300/000 تومان 3) رقم باقیمانده را بر دو تقسیم کنید. عدد به دست آمده نشان می‌دهد که یک ساعت کار شما به طور متوسط در یک هفته چقدر ارزش دارد. در اینجا می شود: 150/000 تومان. حالا فرض کنید که دستمزد هر ساعت کار شما ده برابر می‌شود. اگر چنین شود، شما چه کار متفاوتی خواهید کرد که در غیر اینصورت نمی‌توانید انجام دهید؟

8) بر روی ثروتمند شدن تمرکز کنید:

بسیاری از افراد هر روز با فرصت‌هایی برای ثروتمند شدن مواجه می‌شوند، بدون آنکه توجهی به آنها داشته باشند. یکی از رازهای ثروتمند شدن این است که، هر روز مدت کوتاهی را به پیاده‌روی اختصاص دهید، درست مثل فردی که به هرچه دوست دارد رسیده است. تجربه حسی بسیار قدرتمندی از خواسته خود ایجاد کنید، به گونه‌ای که ضمیر ناخودآگاه شما، تصویر روشنی از خواسته شما داشته باشد. از خود پرسش‌هایی را بپرسید که به شما نیرو می‌دهند. یک آلبوم ثروت درست کنید و تصور کنید اگر می‌توانستید زندگی‌ای را که در رویاهای‌تان می‌بینید داشته باشید،‌ چه می‌شد. آنچه را خواهید دید ببینید، آنچه را خواهید شنید بشنوید و آنچه را احساس خواهید کرد،‌ حس کنید. سعی کنید این عمل را تا جاییکه می‌توانید، هر روز تکرار کنید تا ذهن خود را برای ثروتمند شدن شرطی کنید.

9) برای زندگی خود، از همین امشب جشن بگیرید:

یکی از مهمترین رازهای ثروتمند شدن این است که درباره تمام چیزهای خوبی که در زندگی دارید، هر شب پیش از خواب فکر کنید. وقتی از زندگی، خدا، دنیا و یا هر چیزی که به شما آرامش می‌دهد یا به شما مربوط است تشکر می‌کنید،

نگرش سپاسگزاری، نقطه مقابل فقر است. وقتی مداوم درباره چیزهای خوبی که در اختیار دارید فکر کنید و از اینکه این چیزها را دارید، احساس خوشبختی کنید، پیام نیرومندی از غنا و ثروت را به ضمیرناخودآگاه‌تان می‌فرستید که پیشرفت مالی ثابتی را برای شما به جریان خواهد انداخت.

پیش‌ از این، هیچ دوره‌ای برای آموزش دادن مغز طراحی نشده بود تا کاری کند که برنده بازی پول و ثروت شوید! حالا شما یک برنامه انقلابی در دست دارید که با استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین تکنولوژی‌های ثابت شده‌‌ی علمی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از باورها و عادت‌های جدیدی را در خودتان ایجاد کنید تا به کمکشان به ‌سادگی پول بیشتری به دست آورید.

10) به حرکت ادامه دهید:

هر چه دیدید، شنیدید، فکر کردید یا احساس کردید، مهم نیست. تنها به راه خود ادامه دهید. اگر حرکت کنید، در نهایت به جایی که دوست دارید، خواهید رسید. “کالوین کولیج” سی‌امین رئیس جمهور آمریکا می‌گوید: “هیچ چیز در دنیا نمی‌تواند جای استقامت و پشتکار را بگیرد. حتی هوش و استعداد هم نمی‌تواند جایگزین استقامت و پشتکار شود، زیرا تعدا افراد ناموفق اما باهوش کم نیستند. نبوغ هم نمی‌تواند، زیرا امروز افراد نابغه اما ناشناخته فراوانند.

تحصیلات هم نمی‌تواند، چون دنیا پر از افراد تحصیل‌ کرده اما بیکار است. پس همه چیز به استقامت، اراده و پشتکار وابسته است. ”برای پیشرفت مالی خود برنامه‌ای تهیه کنید و حرکت را آغاز نمایید. تغییرات لازم را نیز، هم در میزان آگاهی و هم در میزان عمل خود، اجرا کنید. پس از آنکه از موفقیتی که لیاقت آنرا داشتید لذت بردید، به عقب برگردید و از کارهایی که انجام دادید، تشکر کنید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo