اینستاگرام و کاربردهایش

5
(1)

اینستاگرام و کاربردهایش

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که این امکان را به کاربران میدهد تا فیلم ها و عکس های خود را با سایر کاربران در  سراسر دنیا به اشتراک بگذارند.

 

اولین نسخه اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ شکل گرفت و در سال ۲۰۱۳ حدود ۹۰ میلیون کاربر و در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۰۰ میلیون کاربر داشت.

 

در ادامه آماری دقیقی از کاربران اینستاگرام و رقابت آن با دیگر شبکه های اجتماعی به شما نشان خواهیم داد.

 

در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای اولین بار نسخه رسمی اینستاگرام برای سیستم IOS و در سوم ماه آوریل نسخه اندروید اینستاگرام منتشر شد و سر انجام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ نسخه وب اینستاگرام راه اندازی شد و دسترسی کاربران از طریق وب  امکان پذیر شد.

 

 

 

اینستاگرام در چه سالی وارد ایران شد؟

 

در حدود سال ۲۰۱۲ اینستاگرام در بین مردم ایران محبوبیت پیدا کرد و رفته رفته بر تعداد کاربران ایرانی آن افزوده شد.

 

خرید توسط فیس بوک

 

پس از گذشت مدت زمان اندک، اینستاگرام توانست در زمینه سودآوری بسیار موفق عمل کند و توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرد که در نهایت شرکت فیسبوک با پیشی گرفتن از سایر رقبا توانست برنامه اینستاگرام را در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کند.

 

تغییرات

 

به طور کلی اینستاگرام در طول حیات خود دو تغییر مهم داشت؛ اولین به روز رسانی و تغییر در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت که طی آن اندازه نسخه اندروید اینستاگرام به نصف کاهش و در عوض کارایی آن افزایش یافت همچنین در سال ۲۰۱۷ تغییر دیگری رخ داد که بسیار شگفت انگیز بود یعنی قابلیت «استوری» در به روز رسانی دوم اینستاگرام در ماه آوریل ۲۰۱۷ صورت گرفت که شامل افزودن حالت آفلاین و تغیراتی از این قبیل بود.

 

در هر صورت اینستاگرام تا به امروز تغییرات بسیاری داشته و به صورت پیوسته به روز رسانی شده است.

 

از دیگر تحولات آن می توان به قابلیت IGTV اشاره کرد. قابلیت IGTV این امکان را به کار بر میدهد تا بتواند ویدئوهای طولانی مدت خود را نیز آپلود کند.قابلیتی که تا قبل از این امکان پذیر نبود

 

دایرکت 

 

دایرکت برنامه‌ای برای چت‌کردن در اینستاگرام است.

 

می‌توانید فیلترهای خنده‌داری را روی تصاویر دوستانتان گذاشته و آن‌ها را با خودشان به اشتراک بگذارید. به کمک دایرکت می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از پیام‌رسانی را در اینستاگرام رقم بزنید.

 

 

از کنار دایرکت اینستاگرام به‌سادگی عبور نکنید. می‌توانید از دایرکت اینستاگرام به‌عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی با فالوئرها و مشتریانتان استفاده کنید

 

 

ویژگی‌ها:

 

  • شناسایی آنی مخاطبان؛
  • سرعت خوب در مخابرۀ پیام؛
  • فیلترهای چهرۀ منحصر‌به‌فرد؛
  • و… .

 

 

انواع محتوا در اینستاگرام

 

پست (Post):

 

محتواهای ویدئویی و عکسی را که در قالب مطلب ارسال می‌شوند، پست می‌گویند که معمولاً با کپشن همراه است. محتواها در صفحۀ اصلی اینستاگرام در دسترس هستند.

 

استوری (Story):

 

نوعی محتوا در اینستاگرام است که تنها ۲۴ ساعت در صفحۀ افراد نمایش داده می‌شود و پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفحه حذف می‌شود

 

لایو (Live):

 

می‌توانید محتوای ویدئویی خود را به‌صورت پخش زنده منتشر کنید. به این صورت در بالای صفحه و در کنار استوری‌ها قرار می‌گیرد و فالوئرها می‌توانند به‌صورت پخش زنده آن را ببینند و در آن کامنت بگذارند یا سؤال مطرح کنند. لایوها را فقط می‌شود تا ۲۴ ساعت بعد آرشیو کرد و بعد از آن به‌صورت اتوماتیک حذف می‌شوند.

 

آی‌جی‌تی‌وی (IGTV):

 

همان‌طور‌که گفته شد، ویدئو‌هایی که در پست و استوری قرار می‌گیرند حداکثر محدود به ۱‌دقیقه و ۱۵‌ثانیه هستند. به همین خاطر تلویزیون اینستاگرام آمده که ویدئوهای حداکثر یک‌ساعته را آپلود کنید و در معرض دید فالوئرها قرار دهید.

 

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر می‌خواهید جز ۱٪ ثروتمندان جامعه باشید
حتما روی لینک زیر کلیک کنید.

ذهن ثروت ساز
close-link
enemad-logo