رشد کسب‌وکار در اینستاگرام

2
(1)

اگر شغل شما ارتباطی با دنیای خارق العاده اینستاگرام ندارد و شما از طریق این شبکه اجتماعی درآمدی کسب نمی کنید، به شما پیشنهاد می دهیم با توجه به اهمیت اینستاگرام در کسب و کار، حتما این متن را مطالعه کنید تا متوجه شوید که اینستاگرام چه تاثیری می تواند بر کسب و کار شما داشته باشید و همچنین شما چگونه می توانید از اینستاگرام برای توسعه روند شغلی خود بهره بگیرید.

 

اهمیت اینستاگرام در توسعه کسب و کار

از ابتدای فعالیت، اینستاگرام نشان داده است که یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها محسوب می شود و می تواند سبب دیده شدن محصولات و خدمات گردد. اگر هنوز شما با وجود دارا بودن کسب و کاری جدی، از اینستاگرام استفاده نمی کنید، باید بگوییم ممکن است تجارت خود را با یک صدمه بزرگ مواجه سازید زیرا امروزه استفاده از اینستاگرام به یکی از اصول اساسی بازاریابی و توسعه کسب و کار بدل شده است. در ادامه شما را با ده دلیل بسیار مهم در خصوص اهمیت اینستاگرام آشنا می کنیم و می گوییم چگونه می توانید از اینستاگرام جهت توسعه کسب و کارتان استفاده نمایید.

در این شرایط شما هیچ محدودیتی برای استفاده از اینستاگرام نخواهید داشت و می توانید با کمک آن موفقیت کسب و کارتان را تسریع ببخشید. در واقع شما به تعداد افراد حاضر در اینستاگرام می توانید جامعه مشتریان داشته باشید و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید.

۲-  می تواند هر اندازه که بخواهید کسب و کارتان را رشد دهد

باید بدانید کسب و کار در دنیای واقعی محدودیت هایی دارد. در واقع موقعیت جغرافیایی و محدودیت ارتباط با مشتریان، تعطیلی کسب و کار در شب ها و … می تواند سبب شود رشد کسب و کارتان در یک مقطع متوقف شود اما اینستاگرام برای شما شرایطی متفاوت ایجاد می کند.

در واقع شما می توانید محدودیت های یاد شده را با همراهی اینستاگرام پشت سر بگذارید به این نحو که هم در تمامی ساعات شبانه روز مشتریان را کنار خود داشته باشید و هم بدون توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی از سراسر دنیا افرادی را به سوی کسب و کارتان جلب نمایید. این امر اهمیت اینستاگرام بری کسب و کار شما را دو چندان می کند.

 

۳-  کسب و کار مستقیم در اینستاگرام

 

اینستاگرام در طول سال ها تکامل یافته است و در حال حاضر تاکید بیشتری بر ایجاد پول از طریق تبلیغ محصول دارد. آخرین برنامه پست ها shoppable نامیده می شود و اجازه می دهد تا کسب و کارها برای اضافه کردن برچسب ها به محصولات در عکس ها، خود را با لینک هایی که شامل توضیحات محصول، قیمت و توانایی “فروشگاه در حال حاضر”، که منجر به ایجاد یک فروشگاه انلاین می شود، معرفی کنند.

با استفاده از این سرویس جدید، کسب و کار برای جذب فروش واقعی از سایت راحتتر انجام می شود و ۷۲ درصد از کاربران که به بخش خرید محصولات از طریق شبکه های اجتماعی دسترسی دارند، امکان خرید از شما را به دست می آورند.

۴-  ارائه داستان از کسب و کار شما

اینستاگرام یک راه بسیار عالی برای نشان دادن شما به مشتریانتان است و می تواند داستان یک شرکت را به خوبی به نمایش در آورد. در واقع شما واقعا می توانید با پست ها و داستان های زنده ارتباط بسیار خوبی با کابرانتان برقرار سازید و آنها را از کم و کیف فعالیتتان آگاه سازید.

بهترین روش برای استفاده از داستان های زنده، نشان دادن پشت صحنه شرکت شما و افرادی است که در آنجا کار می کنند. نمونه هایی از مورد گفته شده، ویدیوهایی است که نشان می دهد محصولات چگونه ساخته شده اند، کارکنان چگونه با هم در تعامل هستند و جلسات و شرکت و… چگونه اداره می شود.

 

همچنین اگر کاربران شما را بیش از یک دریافت کنند پول ببینند، بهتر با شما ارتباط برقرار کرده و شما را می شناسند.

۵ – شما می توانید با افراد تاثیرگذار همکاری داشته باشید

شما می توانید با کمک افراد تاثیرگذار فروش خود را به طرز قابل توجهی بالا ببرید. در واقع کاربران شما اگر نام تجاری یا برندتان را از زبان فرد قابل اعتمادی بشنوند، اعتبار بیشتری برای شما قائل شده و راحتتر به شما اعتماد می کنند.

بسیار دیده شده است که یک فرد تاثیرگذار و قابل اعتماد می تواند فروش یک شرکت را به سطح متفاوتی ارتقا دهد و از طریق تبلیغ غیر مستقیم مخاطبان بسیاری را به سوی شما جذب نماید. اگر از یک فرد معروف برای رسیدن به این مهم استفاده می کنید، باید بدانید که برند شما بین میلیون ها پیج می گردد و بارها و بارها منتشر می شود. این دقیقا همان چیزی است که می تواند سبب شود شما مشتریان بیشتری به دست آورید و درآمد خود را چند برابر کنید.

۶-  هشتگ می تواند شما را بیش از پیش معرفی کند

گذاشتن هشتگ میتواند به عنوان اهرم  در کنار شما قرار بگیرد تا بیشتر از رقبایتان به چشم مشتریان بیایید و کسب و کار خود را معرفی نمایید. اما هشتگ چیست؟

به طور مثال شما دارای کسب و کاری در حوزه مد هستید، در این صورت می توانید کلمات کلیدی که تصور می کنید کاربران آنها را سرچ می کنند به عنوان هشتگ در پست خود قرار داده و به آنها اعلام کنید که شما نیز در این کسب و کار فعالیت دارید. این کلمات کلیدی در حوزه مد می تواند کلماتی چون #مد ، #سالن ، #آرایش ، #زیبایی و… باشد.

 

۷-  شما می توانید به طور موثر با مشتریان ارتباط برقرار کنید

یکی از ویژگی های اینستاگرام در کسب و کار آن است که شما را یاری می کند تا بتوانید به بهترین شکل با آنها ارتباط برقرار سازید. واقعیت این است که مردم دوست دارند نظرات شما را بشناسند و خود نیز نظراتشان را بیان کنند. باید این را بدانید که بهتر است تلاش کنید نظرات بیشتری کسب نمایید و بیشتر آنها را به سمت بیان نظراتشان سوق دهید، در این صورت پیج اینستاگرام شما بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. با گرفتن عکس با کیفیت بالا، استفاده از هشتگ های محلی و همکاری با کسب و کارهای دیگر، می توانید سبب شود شما بیشتر از گذشته به چشم کاربران بیایید.

۸-  می توانید رقبای خود را رصد کنید

شما می توانید رقبای خود را رصد کرده و دریابید که چگونه آنها با طرفداران خود ارتباط بر قرار می کنند. باید توجه داشته باشید که آنها چقدر پست می گذارند و به چه صورت با کاربران ارتباط بر قرار می کنند. همچنین شما می توانید از اطلاعاتی که آنها برای جمع آوری استراتژی شخصی خود تعریف می کنند، استفاده کنید.

از سوی دیگر شما به راحتی می توانید به پیج های رقبایتان مراجعه کرده و با بررسی روند فعالیت آنها، مشاهده پست های پر طرفدارشان، مطالعه کامنت ها و… متوجه شوید که چه سلایقی بیشتر در پیج های اینستاگرام حاضر هستند و کاربران دقیقا به چه منظوری پا به پیج های کاری گذاشته اند.

۹-  با خلاقیت، کاربران اینستاگران را جذب کنید

همواره می توانید با استفاده از خلاقیت، به شکل مداوم مشتریان جدیدی را به سوی خود جذب کرده و طرفدارهای بیشتری به دست آورید. این که شما مدام برای کاربران برنامه ای جدید داشته باشید نشان می دهد که نام تجاری شما دارای شخصیت است و شما آن را جدی گرفته و برای رشد و توسعه اش تلاش می کنید.

۱۰- تشویق کاربران جهت حضور سایت

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن اشاره کنیم آن است که شما می توانید از طریق پیج اینستاگرامتان، سایت خود را نیز توسعه ببخشید به این شکل که اینستاگرام به شما کمک می کند تا با قرار دادن لینک سایت خود، کاربران بسیاری را به سوی سایت هدایت کرده و با افزایش بازدید سایت  خود مواجه شوید.

 

 

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

1 دیدگاه برای “رشد کسب‌وکار در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo