روش های کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام

5
(2)

امروزه کسب و کارهای اینترنتی افزایش پیدا کرده‌اند و به سرعت در حال رشد و توسعه هستند. منظور از کسب و کارهای اینترنتی، بیزینس‌هایی هستند که از طریق وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام راه اندازی شده‌اند و مشغول فروش محصولات، خدمات و کسب درآمد هستند.

 

یکی از بهترین بسترها برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین، اینستاگرم است. خوشبختانه امروزه روش‌های مختلفی برای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام وجود دارد و هر روز هم به تعداد این روش‌ها اضافه می‌شود.

 

 

در این مقاله تصمیم داریم روش‌های مختلفی برای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام معرفی کنیم. در صورتی که شما هم تمایل دارید کسب و کار شخصی خودتان را در اینستاگرام راه اندازی کنید و از این راه به آزادی و استقلال مالی برسید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

مزایای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام

 

اولین موردی که باید به آن بپردازیم، مزایای کسب درآمد از اینستاگرام است. در این بخش می‌خواهیم بفهمیم که چرا باید کسب و کار خودمان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه اندازی کنیم؟

 

مگر این رسانه چه ویژگی‌هایی دارد که ایجاد یک پیج کسب و کار (بیزینس پیج) در آن تا این حد ضروری است؟ در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین دلایل و مزایای راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام اشاره شده است:

 

1. تعداد کاربران اینستاگرام بسیار بالا است

 

اولین دلیلی که ما را ملزم به حضور در اینستاگرام و راه اندازی کسب و کار در آن می‌کند، تعداد بالای کاربران در این رسانه اجتماعی است. بر اساس مطالعات اخیر بیش از یک میلیون کاربر به صورت ماهانه در این رسانه فعالیت دارند. بررسی‌ها و مطالعاتی که در ایران به عمل آمده به روشنی نشان می‌دهد که بیش از 50 میلیون ایرانی از این رسانه استفاده می‌کنند.

 

 

تعداد بالای کاربران به این معنا است که اینستاگرام می‌تواند ابزار خوبی برای افزایش فروش و کسب درآمد باشد، همچنین این رسانه اجتماعی بازاری منحصر به فرد برای بیزینس به حساب می‌آید.

 

2. هر کسب و کاری در اینستاگرام امکان شکوفایی و رشد دارد

 

یکی از ویژگی‌های اینستاگرام این است که اگر فردی کوشا، پرتلاش، پیگیر و خلاق باشید، به راحتی می‌توانید در آن رشد و پیشرفت کنید و به اوج برسید. بسیاری از پیج‌های خلاق توانستند در مدت کوتاهی اولین فروش خود را در اینستاگرام تجربه کنند. البته اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن در اینستاگرام شکوفا شوید، بهتر است در دوره آموزش اینستاگرام شرکت کنید و از نظر متخصصان و افراد باتجربه در این زمینه درس بگیرید. استفاده از تجربه دیگران، مسافت شما تا مقصد موفقیت را خیلی کوتاه‌تر می‌کند.

 

3. در اینستاگرام آگاهی افراد از برند ما بیشتر می شود

 

یکی از دلایلی که باعث راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام می‌شود، افزایش آگاهی مخاطبان بالقوه از برند ما است. در صورتی که در اینستاگرام حضور موثر و فعال داشته باشیم، محتوای ما در صفحه اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می‌شود. با ورود به صفحه اکسپلور مخاطبان بالقوه بیشتری محتوای ما را مشاهده می‌کنند و در نهایت آگاهی مخاطبان بالقوه از برند ما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

 

4. می توانیم از معروفیت اینفلوئنسرها به نفع خودمان استفاده کنیم

 

اینستاگرام این توانایی را به ما می‌دهد که با اینفلوئنسرها، اینستاگرامرها و پیج‌های پرمخاطب همکاری داشته باشید. اینفلوئنسرها در ازای دریافت مبلغی مشخص، مخاطبان خود را تشویق و ترغیب می‌کنند که پیج ما را دنبال کنند. بنابراین با استفاده از اینفلوئنسرها می‌توانیم خیلی راحت فالوورهای خود را بیشتر کرده و فروش بالاتری را تجربه کنیم.

 

5. با پیج اینستاگرامی می توانیم فروش سایت خود را بیشتر کنیم

 

یکی از مزایای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام این است که به کمک آن می‌توانیم مخاطبان را به حضور در سایت خودمان تشویق کنیم. به عنوان مثال یک مشتری به دایرکت ما می‌آید و از ما می‌خواهد که سفارش او را ثبت کنیم. ما می‌توانیم از این مشتری بخواهیم وارد سایت ما شود و با ثبت سفارش در سایت از تخفیف ویژه بهره‌مند شود. با این کار به سئوی سایت خود هم کمک می‌کنیم.

 

6. اینستاگرام در تجزیه و تحلیل فعالیتتان به شما کمک می کند

 

یکی از مزایای ارزشمند و ویژه اینستاگرام برای کسب و کار و فعالیت، قابلیت آنالیز و تجزیه و تحلیل آن است. این پلتفرم بخشی به نام «Instagram Insights» دارد که به شما کمک می‌کند فعالیت‌های خود را در اینستاگرام بررسی، تجزیه و تحلیل کنید. البته ابزارهای دیگری هم برای آنالیز اینستاگرام وجود دارد که قابل اعتماد هستند و می‌توانید از آن‌ها به نفع کسب و کار خودتان استفاده کنید. تا به اینجای کار تلاش کردیم که به صورت خلاصه چند مورد از مهم‌ترین مزایا و دلایل کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام را توضیح دهیم و در ادامه می‌خواهیم چند روش عالی برای کسب درآمد از اینستاگرام معرفی کنیم.

 

5 راه عالی برای کسب درآمد حرفه ای در اینستاگرام

 

افراد زیادی خواهان راه اندازی یک کسب و کار ایده‌آل در اینستاگرام هستند ولی هنوز به یک ایده عالی و درآمدزا نرسیده‌اند. در این بخش از مقاله چند ایده بی‌نظیر و پردرآمد را معرفی خواهیم کرد. کافی است خیلی سریع کار خود را آغاز کنید و به توانایی‌ها و پشتکار خودتان ایمان و باور داشته باشید.

 

1. فروش محصولات و خدمات به صورت مستقیم

 

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام این است که محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام عرضه کنید. در صورتی که کسب و کار حضوری دارید می‌توانید محصولات خود را در کنار فروش حضوری، در اینستاگرام هم عرضه کنید. اگر هم که فقط کسب و کار آنلاین دارید می‌توانید محصول مورد علاقه خودتان را انتخاب و سپس در اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های آنلاین عرضه کنید. منظور از فروش محصولات و خدمات به صورت مستقیم این است که شما تصاویر محصولات و خدمات را در پیج خود قرار می‌دهید، سپس مخاطب به شما مراجعه و محصول مورد نیاز را از شما خریداری می‌کند. همچنین ساخت فروشگاه اینستاگرام یکی از راه‌های جذاب کسب درآمد از اینستاگرام در این روزهاست.

 

برای افزایش فروش محصولات و خدمات باید محتوای جذاب تولید کنید و تلاش کنید که تعداد فالوورهای خود را تا حد امکان افزایش دهید. افزایش تعداد فالوورها برابر با افزایش احتمال فروش است. در فروش مستقیم سعی کنید محصولات و خدمات باکیفیت در اختیار مشتری قرار دهید و تا حد امکان قیمت را مناسب‌سازی کنید. این کار باعث می‌شود که برند شما طرفداران و علاقمندان بیشتری پیدا کند. همچنین سعی کنید به سراغ محصولات و خدماتی بروید که مورد نیاز مخاطب است. اگر محصولتان مورد نیاز مخاطب نباشد، مطمئنا کار فروش هم سخت و دشوار خواهد شد. بنابراین همیشه دنبال محصولات و خدماتی باشید که نیاز مخاطب را برانگیزد.

 

2. همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

 

یکی دیگر از روش‌های عالی برای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام، سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. البته رسیدن به درآمد عالی از این روش نیاز به صبر، حوصله، پشتکار و تلاش مداوم دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک پیج راه‌اندازی کرده سپس محتوای عالی تخصصی در آن تولید کنید. البته برخی از ولاگرها و اینفوئنسرها محتوای تخصصی ندارند ولی به وابسته شهرتی که دارند در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته موفق هستند.

 

 

پس از مدتی که مخاطبان و فالوورهای زیادی پیدا کردید، از فروشگاه‌های اینترنتی لینک اختصاصی بگیرید و سپس مخاطبان خود را تشویق کنید که از طریق لینک اختصاصی شما به فروشگاه اینترنتی مورد نظر بروند و خرید کنند. با این کار بخشی از سود خرید، نصیب شما خواهد شد. البته برای معروفیت، نیاز به صبر و تلاش زیادی دارید ولی اگر موفق شوید و در بین مخاطبان شناخته شوید، می‌توانید درآمد خیلی خوبی از این روش کسب کنید. اگر می‌خواهید به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه کاری خود شناخته شوید باید در گام نخست محتوای تخصصی تولید کنید و پس از مدتی شروع به معرفی محصولات تخصصی مرتبط با دانش خودتان بکنید. مردم در دانش تخصصی به شما اعتماد دارند و به همین خاطر باید خیلی مراقب باشید که اعتماد آن‌ها را از خودتان سلب نکنید.

 

3. تبلیغات و اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اگر مدتی محتوای جذاب تولید کنید و با این محتوای جذاب، تعداد فالوورهای خود را بیشتر کنید، پس از مدتی اعتماد مخاطبان و فالوورهای خود را جلب خواهید کرد. آن وقت می‌توانید از سایر کسب و کارها تبلیغات بگیرید و آن کسب و کارها را به مخاطبان خود معرفی کنید. یکی از روش‌های عالی برای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام، تبلیغات است. یکی دیگر از روش‌هایی که درآمد و شهرت را برای شما به ارمغان می‌آورد، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار است.

 

 

اگر می‌خواهید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید، باید مدتی محتوای جذاب و عالی تولید کنید. وقتی معروف و مشهور شدید، می‌توانید از طریق فروش محصولات خودتان، همکاری در فروش یا از طریق تبلیغات درآمد بسیار خوبی برای خودتان رقم بزنید. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در اینستاگرام انجام دهید و به درآمد برسید. اگر در اینستاگرام، شخص مشهور و موفقی باشید می‌توانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که کانال یوتیوب شما را سابسکرایب کنند و از این راه شما می‌توانید در توتیوب هم به یک درآمد دلاری برسید. همچنین در یوتیوب هم می‌توانید به برندسازی و افزایش فروش سایر کسب و کارها کمک کنید و درآمد خوبی کسب کنید.

 

4. بازاریابی در اینستاگرام و مدیریت سایر پیج های اینستاگرامی

 

یکی از راه‌های عالی برای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام، بازاریابی در اینستاگرام برای سایر کسب و کارها است. می‌توانید مدیریت پیج یک کسب و کار را به دست بگیرید و برای آن پیج، پست و محتوا تولید کنید. امروزه این کار رواج پیدا کرده و بسیاری از کسب و کارها برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود، یک شخص را استخدام می‌کنند تا به رسانه‌های اجتماعی آن‌ها رسیدگی کند، محصولات را به صورت اینترنتی بفروشد، آگاهی مخاطبان از برند را افزایش دهد و یک ارتباط مثبت و مستمر بین آن کسب و کار و مخاطبان برقرار کند.

 

5. انجام کارهای فریلنسری برای سایر مخاطبان

 

کسانی که به صورت فریلنسری کار می‌کنند، می‌توانند یک پیج در اینستاگرام راه اندازی کرده و در این پیج برای کسب و کار خودشان تبلیغ کنند. اگر بتوانید محتوای جذاب تولید کنید و پیجی پویا و فعال داشته باشید قطعا می‌توانید سفارش‌های مختلف و متنوعی از سوی مخاطبان خود دریافت کنید و یک درآمد عالی برای خودتان رقم بزنید.

 

 

اینستاگرام؛ ابزاری برای رسیدن به درآمد رویایی

 

امروزه رسیدن به درآمدهای رویایی و بی‌نظیر، کار چندان دشواری نیست، تنها به کمی نبوغ، خلاقیت و پشتکار نیاز دارد. اینستاگرام یکی از ابزارهای بی‌نظیری است که به شما کمک می‌کند درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. البته موفقیت در اینستاگرام واقعاً کار و تلاش بی‌وقفه می‌خواهد ولی اگر توانمندی و نبوغ لازم را داشته باشید مطمئن باشید که با استفاده از این پلتفرم شبکه اجتماعی می‌توانید درآمد رویایی خود را محقق کنید. در صورتی که از این مقاله لذت بردید و برای شما مفید و سودمند بود پیشنهاد می‌شود مقاله کسب درآمد از با فالوور کم را مطالعه کنید. در این مقاله هم راهکارهای خوبی برای کسب درآمد از طریق این رسانه اجتماعی پرطرفدار ارائه شده است.

 

شما از چه روش‌هایی برای کسب درآمد حرفه ای از اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ از نظر شما بهترین روش برای کسب درآمد در اینستاگرام کدام است؟ فکر می‌کنید مهم‌ترین راز موفقیت یک کسب و کار اینستاگرامی چیست؟ 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo