چگونه فالور خود را افزایش دهیم
از جمله دغدغه های کاربران اینستاگرام، چگونگی افزایش فالوور در اینستاگرام است. افزایش فالوور میتواند منجر به شناخت محصول یا خدمت شما شود؛ در پی شناخت آن، فروش و کسب درآمد بیشتری را در پی خواهید داشت. این یکی از دلایلی است که اکثر کاربران به دنبال افزایش فالوور در اینستاگرام هستند.
برای افزایش فالوور در اینستاگرام راههایی زیادی وجود دارد که از اصولیترین تا بدترین روش افزایش فالوور را بیان میکنیم. در آخر این شما هستید که از بین موارد گفته شده، یکی را متناسب با کسب و کارتان بر میگزینید و انجام میدهید.
اصولیترین روش افزایش فالوور در اینستاگرام
برای اینکه بتوانید فالوورهای اینستاگرامتان را به صورت اصولی افزایش دهید و واقعاً کاربرانی شما را فالوو کنند، که به محصولتان نیاز دارند یا به آن علاقه مندند؛ باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید، این مراحل عبارتند از:
گام اول: شناسایی دقیق مخاطبان (پرسونا) هدف پیج
اولین مورد از راه های جذب فالوئر در اینستاگرام، مثل هر کسب و کار دیگری، شناسایی دقیق مخاطبان هدف و رفتار و سلیقه آن هاست. این کار، یک اقدام اساسی است. شما باید به خوبی بدانید که برای چه گروهی از مردم محتوا تولید و منتشر می کنید. باید با سلیقه و ذائقه مخاطبان خود به خوبی آشنا باشید و از این آگاه باشید که آن ها به دنبال چه نوع محتوایی هستند. هر چه دقیق تر بتوانید مخاطبان خود و رفتار آن ها را بشناسید، راه های جذب فالوئر در اینستاگرام که در ادامه گفته می شوند بهتر اجرا خواهید کرد.
گام دوم: تولید محتوای مناسب
در هر کسب و کاری باید محتوایی که تولید میکنید، به قدری جذاب باشد تا هر کاربری را تشویق به ماندن در صفحهتان کند. اگر کسی برای بار اول به صفحه کاربریتان میآید، در درجه اول محتوای تصویری شما و در درجه دوم محتوای متنی به قدری جذاب و گویا باشد تا بتواند مخاطب را در صفحهتان نگهدارد و او را ترغیب کند تا بقیه پستها را ببیند. برای اینکه بتوانید به این امر دست یابید، بهتر است در تولید محتوا به موارد زیر توجه کنید:
-
داشتن استراتژی در تولید محتوا
-
محتوای هدفمند تولید کنید
-
محتوایتان را تخصصی کنید
-
فعال باشید
-
سبک شخصی داشته باشید
-
عکسهای با کیفیت تهیه کنید
-
استمرار و فعالیت پیوسته، شرط اصلی موفقیت
-
استفاده از کپشن های جالب، بهترین راه برقراری ارتباط با فالوورها
-
استفاده از هشتگ های مناسب
-
استوری و امکانات آن، ابزاری ساده اما ضروری
-
گام دوم: تعامل با فالوورها
-
گام سوم: استفاده از تبلیغات
-
Sponsor Ads
- Reach (دسترسی): این گزینه بیان میکند که چند نفر تبلیغ شما را مشاهده میکند.
- Engagement (درگیری): این گزینه نشان میدهد چند نفر با تبلیغ شما درگیر شده و بازخوردی داشته است.
- View (بازدید): به طور کل تبلیغ شما چند بار توسط کاربران مشاهده شده است.
-
تبلیغات در صفحات پربازدید
- بازدید: هرچه تعداد بازدید تبلیغ شما بیشتر باشد، هزینه برای تبلیغ نیز افزایش مییابد.
- ساعتی: این تبلیغات بر اساس مدت زمانی است که تبلیغ شما در صفحهای قرار میگیرد، این زمان به انتخاب شما میتواند سه (مثلاً) ساعت یا دائمی باشد که هزینه هر یک متفاوت است.
- استوری: در تبلیغات به صورت استوری میتوانید نظرسنجی داشته باشید و با دادن لینک سایتتان کاربران را به سمت سایت کسب و کارتان هدایت کنید.
- Influencer marketing
-
گام چهارم: برگزاری مسابقه
-
برنامه ریزی برای مسابقه
-
تبلیغات و زمانبندی برای مسابقه
-
اعلام نتایج
-
تاثیرات افزایش فالوور فیک در اینستاگرام
سخن آخر
برای افزایش فالوور در اینستاگرام باید حوصله به خرج دهید و زمان بگذارید. تنها با این کار میتوانید نرخ تعامل کاربران و اعداد لایک ها را بالا ببرید. حتماً از موارد گفته شده در تولید محتوا استفاده کنید . به دنبال فالوور های فیک نروید و در عوض زمانتان را برای جذب فالوور های واقعی بگذارید.