چگونه کپشن اینستاگرام بنویسیم؟

4
(3)

چگونه کپشن اینستاگرام بنویسیم؟

 

در جوامع امروز بر قراری ارتباط موثر از جامعه واقعی به جامعه مجازی انتقال یافته . برای نشان دادن حس بهتر و ایجاد صمیمیت بیشتر باید به ابزارها و روش های نوین برای ارتباط دوسویه بین مخاطب و شما استفاده کرد . در ادامه به چگونگی این ارتباط مهم می پردازم .

 

کپشن اینستاگرام چیست؟

 

کپشن همان متنی است که زیر هر پست اینستاگرامی وجود دارد که طول آن می تواند ۲۰۰۰ حرف یا کاراکتر را شامل شود. همچنین شما می توانید شکلک و هشتگ را در کپشن خود مورد استفاده قرار دهید؛ به نحوی که کپشن برای مخاطب جذاب تر شود و او را تشویق به خواندن کند.

 

باور کنید تاثیر یک کپشن خوب بر مخاطب می تواند چنان باشد که واکنش های آنها را نسبت به پست شما چندین برابر کند. این بدان معنی است که تعدادی از فالورهای شما باید در پیجتان فعال باشند و نه تنها با لایک کردن پست ها، بلکه با نظر دادن و درگیر شدن در بحث و گفتگو نیز حضور خود را اعلام کنند.

 

 

۱) شناسایی مخاطبان

 

چه کسانی در جایگاه مخاطب خاص ما قرار می گیرند.

اکثر آنها چند ساله هستند؟

جنسیت آنها چیست؟

محل زندگیشان کجا است؟

به چه چیزهایی علاقه دارند؟

در چه حوزه ای فعالیت می کنند؟

با جواب دادن به این سوالات می توانیم یک محتوای مناسب بر اساس شرایط اکثر مخاطبین خود، علایق و نیازهای آنها ارائه دهیم. همچنین با توجه به این شناخت است که ما می توانیم انتخاب کنیم که چه سبک متنی بنویسیم و چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم.

 

۲) شناسایی پیام مورد نظر

۳) توجه به حجم نوشته

۴) نوشتن کلمات کلیدی در ابتدای کپشن اینستاگرام

۵) استفاده از هشتگ در کپشن اینستاگرام

۶) استفاده از سوال یا درخواست در کپشن

۷) تگ کردن دیگران توسط خود یا کاربران در کپشن

۸) استفاده از ایموجی در کپشن اینستاگرام

۹) استفاده از شعر یا متن دیگران در کپشن خود

۱۰) بیان صمیمانه در کپشن

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo