کاربرد های NLP

5
(2)

با استفاده از کاربردهای ان ال پی میتوان پتانسیل های نهفته درونی هر فرد را به مرز شکوفایی برسانیم . اغلب اوقات میخواهیم کاری انجام دهیم اما در عمل ضعف هایی برای اجرای ان وجود دارد

 

 

  • فراموش کردن خاطرات بد و درمان افرادی که در گذشته زندگی می کنند
  • درمان افرادی که احساس افسردگی می کنند و ناراحت اند و علت آن را نمی دانند
  • افزایش اعتماد به نفس افرادی که می خواهند عملکردشان بهتر از قبل باشد
  • برنامه ریزی مجدد برای ذهن و تغییر عادات بد به خوب و ساخت عادت های جدید
  • بازاریابی عصبی و تکنیک های مذاکره و متعاقد سازی افراد و افزایش فروش محصولات
  • درمان افرادی که در یک رابطه گیر کرده و نمی توانند از آن خارج شوند
  • درمان چاقی و افزایش کاهش وزن و درمان افرادی که رژیم غذایی را پس از یک هفته کنار می گذارند و تصور می کنند که فایده ای ندارد
  • افزایش عملکرد ذهنی و بدنی افراد
  • درمان انواع فوبیا و ترس
  • برداشتن موانع موجود در مسیر پیشرفت و ترقی
  • تحکیم روابط عاطفی و عشق
  • و…

 

حالا براتون یه مثال میزنم تا بهتر بتونید معنی ان ال پی چیست رو درک کنید. یادتونه قبلا برای اینکه با کسی که دوستش داری ارتباط داشته باشی یا باید بش ایمیل میزدی یا براش نامه مینوشتی! یا بیام یه ذره جلو تر که گوشی های همراه اومد. یادتونه وقتی کسی و که راهش دور بود و میخواستیم ببینیمش باید تا کجا ها که نمیرفتیم یا تنها راه ارتباطیمون SMS زدن بود؛ اما الان چی!

 

 الان دیگ لازم نیست اون همه مسیر و بریم یا روزها دنبال یه آدرس ایمیل بگردیم. به راحتی و با یه انگشت میتونیم کسی و که میخوایم از تو گوشی ببینیم و با هزاران برنامه شماره و ادرس اونی که میخوایم و پیدا کنیم. دیگ لازم نیست تو خیابون دو ساعت از این و اون بپرسیم اقا ببخشید کوچه فلان کجا میشه؟ با یه لوکیشن دقیق و جستجو تو نقشه میتونیم هر آدرسی و پیدا کنیم.

 

همینجوری که راه های ارتباطیمون هوشمند شدن و پیشرفته تر شدیم، علم درمان بیماری هام پیشرفته تر شدن و حالا اکثریت به این نتیجه رسیدن که با تکنیک های ذهنی میشه خیلی راحت تر به موفقیت رسید. برای یک سری بیماری ها مثل فوبیا و افسردگی، نیاز به ماه ها درمان بود؛ اما به کمک علم ان ال پی نه تنها دوره درمان خیلی از بیماری ها کم شده بلکه یک سری تکنیک ها داره که افراد به موفقیت هم میرسونه.

 

ترس از ارتفاع، تاریکی، آسانسور، ترس از سخنرانی، ترس از حضور در جمع و… چیز هایی نیستند که بسیاری از ما را می ترسانند بلکه این مغز و ذهن ماست که موجب ترسیدن ما می شود. تکنیک های ان ال پی به ما کمک می کند که این ترس و دردمان را به لذت تبدیل کنیم.

ان ال پی و کاربردهای آن در زندگی

 

یکی از موضوعات مهم در هر علم و دانشی کاربرد آن در زندگی بشر می‌باشد. ما با آشنایی با تعریف NLP چیست و باکمی دقت به کارکردهایی که در قبل بیان شد و NLP در اختیار بشر قرار می‌دهد متوجه شدیم که بشر با استفاده از این دانش نوین می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی خود را تغییر دهد و در هر زمینه‌ای که می‌خواهد از ابزارهای ان ال پی استفاده کند.

 

اگر شخصی به دنبال لذت و زندگی سالم با جسمی سالم یا به دنبال کسب ثروت و پول و به دنبال زندگی معنوی با دنیایی از معنا و مفهوم می‌گردد می‌تواند بامطالعه افراد موفق و کسانی که به این زمینه‌ها دست پیداکرده‌اند از نتایج آن‌ها در مدت‌زمان کوتاه‌تری بهره‌مند شود.

 

ما قادریم با ابزارهای NLP مدل‌ها و الگوهای ذهنی افراد برجسته و موفق را که همان باورها و ارزش‌ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر است را استخراج و کشف کنیم و با روش‌هایی کاملاً مشخص آن‌ها را مدل‌سازی و سپس در ذهن و مغز خودمان که همان ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه می‌باشد نصب کنیم و سپس مکانیزم‌های ناخودآگاه انسان که خداوند در اختیار او قرار داده دست‌به‌کار می‌شوند تا مدل و برنامه‌های اثربخش جدید را در نظام جهان با به خدمت گیری منابع بی‌نهایت انسانی به مرحله ظهور برسانند. برای شناخت عملکردها و وظایف ناخودآگاه در ان ال پی پیشنهاد می‌کنیم مقاله ضمیر ناخودآگاه چیست را نیز مطالعه کنید.

 

هیچ کار و شغل یا مهارتی نداریم که با سیستم ذهن و مغز ارتباط نداشته باشد تمام فعالیت‌های انسان از ذهن و مغز و سیستم عصبی بی‌نهایتش نشئت می‌گیرد و از آنجایی که هدف ان ال پی و ابزارهای موجود در آن کار بر روی ذهن و مغز و تغییر در تمامی قسمت‌های آن است ما قادریم از NLP در تمامی زمینه‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم و متناسب با زبان وجودمان تغییرات را بسیار سریع و باکیفیت و پایدار انجام دهیم.

 

بیش از 40 سال است که ان ال پی در بسیاری از مباحث موفقیت و مکاتبی که در مورد تغییر و تحول در وجود انسانی حرف می‌زنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. درصد بسیار زیادی از کتاب‌های موفقیت و انگیزش و تکنیک‌های فروش و بازاریابی از مباحث ان ال پی در سطح بسیار ساده و عمومی استفاده می‌کنند و در موارد کمی از خود این دانش و تأثیرات فوق‌العاده‌اش در زندگی بشر صحبتی به میان می‌آید.

 

امروزه روانشناسان زیادی برای درمان سریع‌تر مخاطبان خود و تأثیرات بیشتر از این دانش بهره می‌گیرند و تقریباً درصد بسیار زیادی از افراد برجسته و موفق در تمامی زمینه‌ها با ان ال پی آشنا هستند و از آن به خوبی بهره می‌گیرند. وقتی زندگی‌نامه یا کتاب‌ها و مصاحبه‌های افراد موفق را می‌بینم و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهم تا الگوهای ذهنی آن‌ها را استخراج و مدل‌سازی کنم به راحتی متوجه می‌شوم که چطور از آموزه‌های NLP در زندگی و کسب و کار خود استفاده کرده‌اند.

 

در زندگی‌نامه اقتصاددان‌های موفق، افراد مذهبی و عرفانی، سیاست‌مدارها، مربیان ذهن و سخنرانان، اساتید موفقیت و انگیزش و بازاریابی، کارآفرینان بسیار موفق و هزاران فرد تأثیرگذار در دنیای امروز می‌توان ردپایی از ان ال پی را به خوبی مشاهده کرد و بازخوردهای عملی و نتیجه‌بخش این دانش را به صورت ملموس و واقعی دید و به اثرگذاری این مهارت ایمان و یقین پیدا کرد و آن را با عشق و تعهد دنبال کرد.

 

در طی این سال‌ها علوم و مکاتب مختلفی را چه به صورت علمی و غیر علمی مورد تحقیق و بررسی قرار داده‌ام و کتاب‌های بسیار زیادی در رابطه با ابعاد مختلف وجود انسان و تغییر در زمینه‌های زندگی‌اش مطالعه کرده‌ام. از مکاتب علمی تا عرفانی، آموزه‌های مذهبی و ادیان مختلف ابراهیمی و ادیان دیگر و حتی افرادی که به خدا باور نداشته و پیرو هیچ دین و آیینی مگر آیین خود نبودند. انواع روش‌های هیپنوتیزم و … را یاد گرفتم تا به اصل داستان پی ببرم.

 

می‌توانم به جرأت بگویم از زمانی که با ان ال پی آشنا شدم و به کمک و لطف خداوند بزرگ آموزه‌های تخصصی این زمینه را در پیش گرفتم تحولات بسیار زیادی در زندگی من اتفاق افتاد و موفق شدم سایر مکاتب و آموزه‌ها را خیلی دقیق‌تر و کاربردی مطالعه کنم و متوجه شوم اصل موضوع چیست و دلیل نتایج فوق‌العاده و موفقیت‌های بزرگ در زندگی بعضی انسان‌ها چیست.

 

به لطف الهی با دنبال کردن ایده‌هایی که در مسیر می‌گرفتم تغییرات بسیار فوق‌العاده‌ای در تمامی زمینه‌های زندگی‌ام اتفاق افتاد و ایمان و یقینم نسبت به این مسیر بسیار بیشتر شد. هر روزه با تعهد و تکرار و تمرین من نتایج بهتر و بهتر می‌شود و امیدوارم تمام دوستانی که این مقاله را مطالعه کردند سرنخی برای تغییرات و شروع مسیر جدید در زندگی خود پیدا کرده باشند و تغییرات بزرگ و نتایج فوق‌العاده‌ای را در تمامی عرصه‌های زندگی خود خلق کنند. پهنه بی‌انتهای ان ال پی فرصتی برای شناخت ماهیت خداوند و قانون‌مندی‌های نظام اوست و به روی هر کسی که تمایل وارد شدن را دارد باز و گشوده است.

کاربرد برنامه ریزی عصبی در تجارت

 

در مقاله ان ال پی چیست باید بگوییم، راز موفقیت بسیاری از شرکت های بزرگ مثل اپل، سامسونگ، نایک و… در فروش محصولاتشان به مردم، متقاعد سازی آنان با استفاده از تکنیک های NLP و بازاریابی عصبی می باشد. متقاعد سازی افراد را در ان ال پی، دیالوگ های عصبی می نامیم؛ چرا که این دیالوگ ها بر مغز قدیم، مشتریان تاثیر گذاشته و آنها با اطمینان از این شرکت ها خرید می کنند.

 

موضوعات دیگری که در رابطه با تجارت در NLP  بیان می شود، تکنیک های ذهن خوانی، اصول مذاکرات تجاری و اصول رفتار سازمانی است. شما با استفاده از این تکنیک ها می توانید به راحتی تصمیمات و عقاید خود را در ذهن مشتری قرار دهید و به نتایج مد نظرتان دست یابید. یکی دیگر از راز های این شرکت های بزرگ برندسازی می باشد؛ چرا که آنها در ذهن مشتری داستان هایی را می سازند که مشتری در هر لحظه به برند آنها فکر کند و درگیر آن باشد؛ در نتیجه این اطمینان را در مشتری ایجاد می کنند تا از شرکتشان خرید کند.

 

همه برند های بزرگ یک شعار یا لوگویی خاص دارند که همیشه در ذهن مشتریانشان باقی می ماند و در ذهن مشتری احساسی را به وجود می آورد که آن را به طور ناخودآگاه به سمت خرید و… می کشاند. این قدرت تکنیک ها و قوانین NLP می باشد. شما می توانید برای به دست آوردن موفقیت بیشتر در تجارت و کسب و کارتان مقاله اسرار موفقیت و ایجاد باور های ثروت آفرین را مطالعه کنید.

 

اهداف برنامه ریزی عصبی

  • بهبود ارتباط با دیگران
  • افزایش مهارت متقاعد کردن دیگران
  • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
  • استفاده از اصول تمرکز برای رسیدن به اهداف با توجه به استعداد و توانمندی
  • کنترل بر احساسات و هیجانات درونی
  • به وجود آوردن عادت های مثبت و مفید و ترک عادت های بد
  • استفاده از ذهن خلاق برای ایجاد ایده های جدید
  • لذت بردن از زندگی و قدردان نعمت ها بودن
  • ایجاد زندگی هدفمند
  • بالا بردن سطح کارایی
  • رسیدن به هدف هایی که زمانی رسیدن به آنها غیر ممکن بود

هدف های برنامه ریزی عصبی را فهمیدم حال در ادامه چگونگی شکل گیری رفتار را از دید این آن بررسی می کنیم.

 

شکل گیری رفتار از دید برنامه ریزی عصبی

 

در مقاله NLP چیست باید بگوییم، تمام کار هایی را که انجام می دهیم “رفتار” نام دارد و طبق یک برنامه ریزی صورت می پذیرد. این برنامه ریزی دو نوع است، نوع اول برنامه ریزی خودآگاهانه و نوع دوم برنامه ریزی ناخودآگاهانه می باشد. برنامه ریزی های خودآگاهانه مثل سفر کردن و برنامه ریزی های ناآگاهانه مثل ترسیدن است.

 

در ذهن ما مسئولیت برنامه ریزی ناخودآگاهانه را ضمیر ناخودآگاه بر عهده دارد. ضمیر ناخودآگاه با بررسی اطلاعات و پیام هایی که از محیط دریافت می کند، بر اساس آن رفتاری را به وجود می آورد که موجب حفظ امنیت فرد می شود. این ضمیر ناخودآگاه را می توانیم با تکنیک های ان ال پی کنترل کرده و رفتار های نامطلوب را تغییر دهیم. این تکنیک ها به ما، چگونه مثبت فکر کردن و متفاوت بودن را می آموزد.

 

تاثیرات ان ال پی بر ضمیر ناخودآگاه

 

همانطور که در مقاله ان ال پی چیست گفتیم، یکی از کاربرد های تکنیک ان ال پی، تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه می باشد. فرض کنید فرد، پیامی را توسط یکی از حواس ۵ گانه خود دریافت می کند، در این هنگام در مغز این فرد، مسیر عصبی ایجاد می شود که نورون ها در این مسیر با یک دیگر تبادل اطلاعات می کنند. با بیشتر شدن تبادل اطلاعات نورون ها، یک رفتار شکل می گیرد. حال اگر این رفتار زشت و بد باشد، ان ال پی برای تغییر آن از تکنیک هایی بهره می گیرد که در ذهن، مسیر عصبی جدیدی ساخته شده و رفتار دیگری را جایگزین آن می کند.

شما می توانید عاداتی مثل اعتیاد، پرخوری، میگرن های شدید، استرس و… را به وسیله ضمیر ناخودآگاه کنترل کرده و آنها را تغییر دهید.مشاهده کنید که چگونه شرکت کنندگان توانسته اند با استفاده از این تکنیک ها عادات ناپسند و مشکلات خود را تغییر دهند. کنترل ضمیر ناخودآگاه باعث می شود شما هر کاری را که می خواهید انجام دهید.

 

کنترل ضمیر ناخودآگاه

 

برنامه ریزی جدید ضمیر ناخودآگاه، یکی از تکنیک های اصلی ان ال پی می باشد. در ضمیر ناخودآگاه تمامی افکار، باور ها و اعتقادات از کودکی جمع آوری شده و شخصیت حال ما را تشکیل داده است. حال قوانین و تکنیک های ان ال پی، این عادات و باور ها را شناسایی کرده و آن را با عادات و باور های مثبت و خوب جایگزین می نماید.

 

شاید باورتان نشود که ضمیر ناخودآگاه فوق العاده قدرتمند است به طوری که می تواند، باور هایتان را بیش از اندازه پرورش دهد؛ اما در پرورش دادن باور ها این شما هستید که انتخاب می کنید. کنترل ضمیر ناخودآگاه کار سختی نیست؛ چرا که بسیار ساده لوح و تاثیر پذیر است و شما می توانید با تکرار آن را تغییر دهید. کودک درون دقیقا همان ضمیر ناخودآگاه شما می باشد.

 

با تکنیک های برنامه عصبی و زبانی می توانیم عادات جدیدی را بسازیم و ضمیر ناخودآگاهمان را تغییر دهیم.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo