کاربرد اناگرام در زندگی و کار

5
(2)

انیاگرام یکی از جدید ترین روش ها برای شخصیت شناسی و ابزاری برای تغییر شخصیت خود و دیگران می باشد

 

انیاگرام ۹ تیپ شخصیتی تشکیل شده است. این ۹ تیپ، راه ارتباط با خودمان و دیگران را نشان می دهد و باعث می شود، درک بهتری از ملیت، فرهنگ و… داشته باشیم.

در جهان، هیچ انسانی وجود ندارد که دقیقا مثل شما باشد؛ اما افرادی وجود دارند که تجربیاتشان با شما یکی است. افراد در فرصت ها و چالش هایی که قرار می گیرند، رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند که ما هر کدام از آنها را در ۹ تیپ شخصیتی می توانیم مشاهده کنیم.

 

هنگامی که ما نوع تیپ شخصیتی خود را بشناسیم و بدانیم دقیقا اناگرام چیست ، دیدمان به زندگی و کار تغییر می کند و خودمان را در چالشی قرار می دهیم که با آگاهی از شخصیتمان می توانیم آن را تغییر دهیم و از دیدگاه محدودمان خارج شویم و در جهت تکامل و رشد قدم برداریم. بدین صورت ما می توانیم در روابطی که با دیگران برقرار می کنیم، هم در زندگی و هم در محل کارمان، لذت برده و در هر دو به موفقیت برسیم.

 

خواندن مقاله اناگرام چیست ، در زندگی کمک بسزایی به شما و شریک زندگیتان می کند؛ چرا که در پاسخ به برخی از رفتار ها دچار سوء برداشت نمی شوید و مشکلات بزرگتری به وجود نمی آید.

 

دانستن ایناگرام به ما کمک می کند که کمتر دیگران را قضاوت کنیم و بیشتر به رمزگشایی رفتار آنان بپردازیم. یکی از بهترین موقعیت ها برای شناخت افراد، زمانی است که آنان در موقعیتی تنش زا و بسیار حساس قرار گرفته اند.

 

در این موقعیت، آنها عکس العمل هایی را از خود نشان می دهند که دلیلش باور های درون آنها است. شما با بررسی این رفتار ها می توانید شخصیت آنها را مورد بررسی قرار دهید.

 

به عنوان مثال آیا شما می دانید که در اوایل زندگی چه رفتار هایی از همسرتان ممکن است شما را آزار دهد؟ و یا اگر سنتان بالا تر برود، کدام یک از رفتار های والدینتان ممکن است موجب محدودیت شما شود؟ با آموزش تیپ های شخصیتی می توانید تمام این مشکلات را به راحتی حل کنید.

 

کاربرد ایناگرام در محل کار بدین گونه است که شما می توانید همه جنبه های شخصیتی همکارانتان را درک کنید و تمام اختلاف نظر ها و مشکلات داخلی را به راحتی حل نمایید.

 

به عنوان مثال شما اگر در محل کار مدیر یک مجموعه ای باشید، چگونه می توانید بر روی پرسنل خود کنترل و اشراف داشته تا آنها کارشان را به خوبی انجام دهند و با یک دیگر به مشکل نخورند؟ و یا چگونه می توانید اختلاف نظر های موجود بین اعضا را مدیریت نمایید؟ اینجاست که دانستن انیاگرام میتواند کمک بسزایی به شما کند.

 

 

 

 

 

پیشرفت شخصی

با شناخت شخصیت خودمان و درک کامل مفهوم اناگرام، در شرایط و موقعیت های حساس زندگی، می توانیم بهترین و با ارزشمند ترین تصمیم را بگیریم. این تصمیمات قطعا تاثیرات قابل توجهی را در زندگیمان خواهند گذاشت.

 

پیشرفت حرفه ای

ما می توانیم با شناخت نقاط ضعف و قوت شخصیتمان، تصمیمات درستی را در مسیر موفقیت بگیریم و با چالش های سخت و مخرب رو به رو نشویم و مسیر درست و غلط را از یک دیگر تشخیص دهیم. شناخت نقاط ضعف ایناگرام، این امکان را فراهم می آورد که ما زمینه تغییر آنها را در خود ایجاد کنیم و ساختار های قدیمی که باعث عدم پیشرفت ما در زندگی و کار می شد را از بین ببریم.

 

برقراری روابط شخصی مناسب

برقراری روابط شخصی، در واقع همان خاطرات زیبا و ناخوشایند هستند که خودمان آنها را رقم زده ایم. ما فقط با خواندن دستورالعمل ها نمی توانیم نتایج مناسب را در برقراری ارتباط بگیریم، بلکه، درک صحیح و مناسب از ۹ تیپ شخصیتی ایناگرام است که این امکان را به ما می دهد با دیگران روابط مناسبی را برقرار کنیم و خاطرات ناخوشایند را به یکی از لذت بخش ترین خاطرات تبدیل نماییم و تا حد امکان از ایجاد تنش و درگیری بکاهیم.

 

برقراری روابط کاری مناسب

امروزه در هر کاری که وارد شوید، خواهید دید که طرف حسابتان افرادی با شخصیت های گوناگون هستند و شما باید، مهارت ارتباط گرفتن با هر کدام از آنها را به خوبی بدانید.

کار هایی مثل مدیریت، مربیگری، تدریس، بازاریابی و… نیازمند داشتن ارتباط قوی با دیگران است. کسانی که در ارتباط گیری با دیگران موفق باشند، قطعا رشد زیادی در حرفه و کار خود می کنند و بالعکس کسانی که نتوانند در این کار، روابط مناسبی با دیگران برقرار کنند به احتمال زیاد با شکست رو به رو می شوند.

شما با کلامی تاثیر گذار و محترمانه و همچنین با شناخت شخصیت طرف مقابلتان می توانید تاثیر فوق العاده ای روی آن بگذارید و آن فرد را به سمت خود بیاورید. مقاله اناگرام چیست در این زمینه کمک بسزایی را به شما می کند.

 

 

اصل های مهم در شناخت انواع آناگرام شخصیت

 

– اول در شناخت شخصیت، این است که تیپ شخصیتی افراد در طول عمرشان به خودی خود عوض نمی شود.


 -دوم در مقاله اناگرام چیست ، هر کدام از ۹ تیپ شخصیتی بد تر و بهتر از دیگری نیست.


-سوم، در هر کدام از ۹ تیپ شخصیتی، همیشه نمی توانید تمام صفات آن تیپ را در یک فرد ببینید.


 -چهارم، پس از شناخت تیپ شخصیتی نباید با فرد به جدال و مبارزه بپردازید.


 -پنجم، شناخت تیپ شخصیتی آغازی است برای لذت بردن از زندگی.


– ششم، صفاتی که در هر تیپ شخصیتی گفته شده واقعی است و در افراد دیده شده.


-هفتم ، شخصیت شناسی کاربرد جهانی دارد و تفاوت جوامع بشری، مناسب ذات و نیاز انسانی نیست.


– هشتم، هر انسانی منحصر به فرد است.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo